Back to the normal days

De zomervakantie zit er bijna op en de maand september staat te popelen om zich aan te bieden. Back to the normal days. Kinderen gaan terug naar de crèche of school, jongeren gaan op kot, volwassenen gaat terug aan het werk en ook de sport- en jeugdbewegingen maken opnieuw hun intrede. We zeggen het onbezonnen leventje weer voor eventje vaarwel en omarmen met veel plezier terug wat structuur in ons leven.

Hoewel er voor ons weinig verandert op 1 september, hou ik wel enorm van de structuur die erbij komt kijken. Zeker met een kleintje in huis is structuur en een goede planning een must. Niet alleen tijdens het schooljaar, maar eigenlijk gewoon altijd. Onze ochtenden tijdens de week zijn al vaak een hele rush, Louie melk en boterhammetjes geven, pampers verversen, kledij aandoen, rugzakjes maken, intussen jezelf ook wassen, aankleden, een beetje toonbaar maken om buiten te komen, nog wat kleine huishoud taakjes, nog eens een pamper verversen, worst case ook nog eens een nieuwe outfit aandoen,… You know. Laat nu staan dat er dan geen structuur zou zijn, ik wil niet weten hoe vaak we dan te laat op de crèche of op ons werk zouden zijn. We hebben een strakke planning, we weten precies wie wat doet en in welke volgorde we dit doen. Als dat geen teamwerk is!

Eén van de zaken die ik steevast doe om de ochtendrushes toch wat minder stressy te maken, is mijn ontbijt en lunch de avond voordien al klaarmaken. Dat bespaart me ‘s morgens heel wat tijd en denkwerk, want ik weet nooit wat eten, haha 🙂 Zo ontbijt ik bijvoorbeeld ook op het werk omdat dat voor mij iets aangenamer en rustiger is. Een echte breakfast tip is trouwens de overnight oats. Ik gebruik lege confituurpotten, vult ze met wat havermout en chiazaad, melk of yoghurt erbij, eventueel ook nog wat fruit naar wens en zo de frigo in. De dag nadien heb je een heerlijk ontbijtje on the go.

Naast mijn eten, zet ik ook standaard mijn drinken al klaar. Sinds kort hebben we ook een nieuw Sodastream toestel en enkele bio smaken die we kunnen toevoegen. Want toegegeven, water is toch ook maar water he. Dat we veel water moeten drinken, dat moet ik jullie wellicht niet vertellen, dat water op zich best wel saai is, dat ook niet. We weten het allemaal en het wordt ons ook met regelmaat om de oren gegooid, maar de aanbevolen hoeveelheid water per dag halen is voor de meesten onder ons toch dagelijks een opgave, zo ook voor mij. Om er toch voor te zorgen dat ik mijn hoeveelheid water op een dag haal, vind ik het persoonlijk heel fijn om wat (suikerarme) smaken toe te voegen. Het helpt me om doorheen de dag wat meer te drinken en zo heb ik toch ook een beetje het gevoel van een lekker (fris)drankje te drinken. Ik probeer er echt een gewoonte van te maken om ook op mijn werk mijn Only bottle van Sodastream te gebruiken. Het ideale formaat voor on the go: thuis, onderweg, op je werk, tijdens het sporten en zelfs voor ‘s avonds in de zetel.

Gebruiken jullie thuis een Sodastream?

Alvast een heel fijne 1 september gewenst. Back to the normal days.

Liefs, Eline

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.